Fehér Krisztián: Alkalmazásfejlesztés Android Studio rendszerben
|
Kiadási év: |
2018 |
ISBN szám: |
978-615-5477-61-4 |
Terjedelem: |
152 oldal, B/5 |
Ár: |
2490.- Ft |
|
Ismertető:
Az Android rendszer programozásával ismerkedők számára készült könyvünk segítségével egyszerűen megtanulhatja, hogyan készítsen saját maga is Androidos alkalmazásokat. Az Android Studio telepítése és beállítása mellett segítséget nyújtunk a fejlesztőeszköz legalapvetőbb, hétköznapi funkcióinak használatához, belépőt nyújtva a Java nyelven végzett Androidos programozásba. Bemutatjuk a legalapvetőbb fogásokat, melyeket a későbbiekben tovább tudunk majd bővíteni. Lefedjük az alkalmazások megtervezését, programozását és publikálását is, olyan témaköröket tekintve át, melyekkel mindenképpen találkozni fog az olvasó. Megismertetünk olyan programozási témákat, melyek a mobilfejlesztéssel ismerkedő olvasókban is biztosan felmerülnek: vezérlőelemek használata, vektorgrafika programozása, bitképek megjelenítése, fájlkezelés, GPS vevő használata, internetes funkciók, stb. Könyvünkben csak a lényegre szorítkozunk, az azonnali kipróbálhatóságot és a megértést támogatva. Így akár 1-2 nap alatt belerázódhatunk az Androidos fejlesztésbe és gyorsan megérthetjük egy-egy technika programozását. A példák teljes forráskódja le is tölthető, így az egyéni gyakorlás is nagymértékben leegyszerűsödik. A legfontosabbnak azt tartottuk, hogy az olvasó könnyen feldolgozhassa a fejezeteket és a forráskódokat azonnal kipróbálva folyamatosan sikerélményben legyen része. Mindennek pedig kiváló eszköze az Android studio, mivel számos előnye van a régebbi fejlesztőeszközhöz képest és ezen környezetben sokkal gyorsabb és egyszerűbb az alkalmazások készítése is.
A könyv melléklete letölthető innen: http://www.bbs.hu/letoltes/as.zip
Könyv megvásárlása webáruházunkban
Elektronikus formában megvásárolható itt. (880 Ft.)
Tartalomjegyzék:
Előszó 6
1. Az Androidról madártávlatból 9
1.1. Mi az Android? 9
1.2. Hivatalos Android weboldalak 10
1.2.1. Általános információk 10
1.2.2. Fejlesztői oldalak 11
1.2.3. Technikai leírások fejlesztőknek 12
2. Az Android Studio első futtatása 14
2.1. Letöltés 14
2.2. Rendszerkövetelmények 14
2.3. Telepítés 15
2.4. Első konfigurálás 17
2.5. Android Studio indítóképernyő 18
2.6. Android SDK telepítése 19
2.7. Kipróbálás 21
2.7.1. Új projekt létrehozása 21
2.7.2. Android emulátor konfigurálása 24
2.7.3. Emulált alkalmazásfuttatás 27
2.7.4. Gradle fordítási hiba kezelése 28
2.7.5. Futtatás valódi eszközön 28
2.8. Alkalmazások publikálása 34
2.8.1. Fejlesztői tanúsítvány készítése 34
2.8.2. Telepítőcsomag összeállítása 35
2.8.3. Alkalmazásáruházak 36
2.8.4. Értékelések kezelése 37
3. Az Android Studio kezelőfelülete 38
3.1. Az Android Studio felületének fő részei 38
3.2. Menü- és ikonsor 39
3.3. Projektnézetek 40
3.4. Előnézeti panel 40
3.4.1. Grafikus komponensek alapvető kezelése 42
3.5. Alkalmazások elindítása emulátorral 44
3.5.1. Hibakereső (debug) alkalmazásfuttatás 44
3.6. Az Android emulátor futási beállításai 45
3.7. Az Android Device Monitor 47
4. Androidos Java gyorstalpaló 49
4.1. Az Android és a Java 49
4.2. Adattípusok, változók 50
4.2.1. Java adattípusok 50
4.2.2. Tömbök 50
4.3. Utasítások, utasításblokkok 51
4.4. Megjegyzések a kódban 51
4.5. Elágazási szerkezetek 52
4.6. Ciklusok 52
4.7. Osztályok, metódusok 53
4.7.1. Hozzáférések szabályozása 54
4.7.2. Csomagok 54
4.7.3. Metódusok létrehozása 56
4.7.4. Metódusok felülírása 56
5. Androidos alapfogalmak, általános konfiguráció 57
5.1. API level 57
5.2. Minimális Android verzió beállítása 57
5.3. Activity 58
5.4. View, Widget 59
5.5. Manifest, alkalmazásengedélyek 59
5.6. Verzió beállítása 60
5.7. Egyedi alkalmazásikonok használata 60
5.8. Alkalmazás bezárása programból 61
6. Példák vezérlőelemek használatára 63
6.1. Szöveges megjelenítő - TextView 63
6.2. Nyomógomb - Button 69
6.3. Szöveges bevitel - EditText 73
6.4. Szöveges lista - ListView 77
7. Időzítők használata 84
7.1. Példaalkalmazás 84
8. Képernyőérintés lekérdezése 89
8.1. Példaalkalmazás 89
9. Bitkép megjelenítése 93
9.1. Példaalkalmazás 93
9.2. Bitkép kezelése programból 98
9.2.1. Pozíció módosítása, lekérdezése 99
9.2.2. Átméretezés 99
10. Grafika használata 100
10.1. Az Androidos Canvas használata 100
10.2. Alapvető rajzmetódusok 101
10.2.1. Képernyő méretének lekérdezése 101
10.2.2. Képernyőtájolás beállítása 101
10.2.3. Képminőség beállítása 102
10.2.4. ARGB színkódolás 102
10.2.5. Képernyő törlése színnel 102
10.2.6. Képernyő újrarajzolásának kényszerítése 102
10.2.7. Rajzolás színének beállítása 102
10.2.8. Pont kirajzolása 103
10.2.9. Vonal kirajzolása 103
10.2.10. Vonalvastagság beállítása 103
10.2.11. Kör kirajzolása 103
10.2.12. Négyzet kirajzolása 103
10.2.13. Poligon rajzolása 104
10.2.14. Szöveg kirajzolása 104
10.3. Példa - vektoros rajzolás 105
10.4. Példa - animáció 109
11. Internetes erőforrások használata 113
11.1. Példa - PHP szkript kimenetének lekérése 113
12. Fájlkezelés 121