Hétköznapi marketing sorozat
|
Ismertető:
Hogyan rendezzük be üzletünket? Nos ahhoz, hogy erre a kérdésre tökéletes választ tudjon adni, kb. három év tanulás, két év gyakorlás, s legalább 97 idegen eredetű szó megtanulása szükséges. Ha ezt soknak tartja, egyszerűbb megoldás, ha elolvassa ezt a könyvet. Igaz, ebben nem található meg mindaz, amit az egyetemek marketing szakn tanítanak, de sok praktikus ötletet ad az üzlethelység kialakításához, miközben a lehető legkevesebb elméletet és idegen kifejezést tartalmaz. Ez is lehetne a könyv mottója: "Minimum elmélet, maximum gyakorlat!" Ha a könyv árát tartaná soknak, gondoljon arra: ebben a könyvben több mint 100 megszívlelendő gondolat van, s ha ezek között csak egyetlen olyan van, ami csak 0,1%-kal növeli üzlete forgalmt, máris nyert azzal, hogy megvásárolta ezt a könyvet. Márpedig statisztikailag elég valószínűtlen, hogy e könyvben egyetlen használható ötlet se legyen. A könyvet olvasva bejárja az üzlEtet, az üzlet közvetlen környékétől kezdve, az ajtó típusát meghatározva egészen annak a kérdésnek a tisztázásáig, hogy a polcokon a különböző árukat hogyan kell elhelyezni, miközben nagyszámú ábra és táblázat segíti a megértést.
Néhány kérdés, amire választ kaphat a könyvből:
Hogyan helyezzük el a nehezen eladható árukat?
Hol érdemes üzletet nyitni?
Hogyan rendezzük be az üzletet?
Hogyan jelezzük a drágább termékek árát úgy, hogy azok megvásárlása ne tűnjék felesleges pénzkidobásnak?
Mit rakjunk a kirakatba?
Hogyan változtassuk a vásárlást kényelmetlen kötelességből élménnyé?
Mit látnak meg a nők a kirakatokban?
Tartalomjegyzék:
Tartalom 5
Előszó 7
Az üzlet elhelyezkedése 9
Önálló bolt, kontra bevásárlóközpont 9
Az üzlet helyének meghatározása a településen 11
Az üzlet helye a bevásárlóközpontban 19
A vásárlások típusai 24
Impulzusvásárlás 24
Rutinszerű vásárlások 25
Problémamegoldó vásárlások 26
A vásárlások összehasonlítása 27
Bejutás az üzletbe 29
A kirakatok 31
A kirakatok főbb típusai, megoldásai 32
Kiszolgálás - de hogyan? 38
Kosár vagy bevásárlókocsi? 41
Saját tulajdonú szállítóeszköz 41
Kosár vagy bevásárlókocsi 41
Közlekedési útvonalak az üzletben 50
A vevő üzleten belüli mozgásának törvényszerűségei 50
A fekete foltok kifehérítése 53
Áruk elhelyezése a közönségtérben 59
A tároló alakjának meghatározása 59
Sok vagy kevés – áruk elhelyezése a polcokon 65
Önhordó és nehezen eladható áruk elhelyezése 66
Feliratok a polcokon 68
A termék árának jelzése 68
A termékre vonatkozó információk 69
A termék egységára 70
Vásárlásból élmény 72
Az üzlet profiljához kapcsolódó élmények 72
Az üzlet profiljától független élmények 73
Állandó jellegű élmények 74
Időszakos élmények 75
A bolt gyerekszemmel 76
Testi adottságok 76
A véleményvezetők szerepe 78
Érzelmek 78
Türelmetlenség 79
Reklámok 80
1. melléklet: javasolt területek a saját és a versenytárs üzletének összehasonlításához 81
2. melléklet: gyermekek átlagmagassága életkor szerint 83