|
Ismertető:
A könyv áttekinti a promóció legfontosabb területeit, a klasszikus eszközöktől (pl. újsághirdetés) kezdve egészen a legújabb, szinte még kipróbálatlan lehetőségekig (szájreklám, Internet, e-mail), elemezve a közelmúlt megannyi sikeres és kevésbé sikeres akcióját. A könyv elsősorban a vállalkozóknak szól, akik szeretnék hatékony promóciós politikával növelni értékesítésüket: ha elolvasták ezt a könyvet, önállóan meg fogják tudni oldani az egyszerűbb feladatokat, illetve, ha megrendelőként lépnek fel a piacon, pontosabban meg fogják tudni fogalmazni, hogy milyen reklámot is szeretnének. A könyv nem haszontalan olvasmány a reklámok titokzatos világa iránt érdeklődő laikusnak sem: a könyv elolvasása után kicsit jobban tisztában lesz azzal, hogy miért olyanok azok a sokat szidott reklámok, s hogyan próbálják befolyásolni "az utca emberét". A könyv erőssége a nagyszámú esetleírás, melyek nemcsak érthetőbbé, hanem élvezetesebbé is teszik a szakmai mondanivalót. A könyv hitvallása a következő lehetne: "Hogyan mondjuk ki hatékonyan az igazat?"
Néhány kérdés, amire választ kaphat a könyvből:- Mi szerepeljen és mi ne hirdetéseinkben?
- Mire kell odafigyelni a kommunikációs csatorna kiválasztásakor?
- Hogy emeljük ki mondanivalónkat?
- Hogyan fogalmazzuk meg üzeneteinket?
- Mikor, milyen betűtípust használjunk?
- Felesleges-e megfogalmazni vállalatunk küldetését?
- Mi a direkt marketing?
- Hogyan tudjuk felhasználni az emlékezet sajátosságait?
- Lehetnek-e a számítógépes játékok reklámhordozók?
Tartalomjegyzék:
A bevezető és az összefoglaló között… 7Egy csúnya szó: promóció 8
A reklám 9
A reklám célcsoportja 10
A reklám megfogalmazása 12
A reklámcsatornák 20
A reklámköltségvetés 26
A közönségkapcsolatok: Isten malmai 27
Hírek 28
Beszédek 33
Események 33
Közszolgálati tevékenységek 36
Írásos anyagok 37
Audiovizuális anyagok 39
Háttérképek, képernyővédők 40
Arculat, image 42
A véleményvezetők 48
Kedvenc közönségkapcsolati példám 50
Értékesítésösztönzés: taktikai győzelem 51
Vásárlásösztönzés 52
A direkt marketing 64
A hatékony eladás kulcsa: az eladásösztönzés 68
Személyes eladás: ügynök vagy partner? 70
Szájreklám: a lopakodó technológia 72
Szájreklám a gyakorlatban 74
Poén-mail-ek 77
Az önmeggyőzés, mint a befolyásolás netovábbja 82
Ellenkezési ösztön 83
Szillogizmusok 84
Érvgyűjtés 85
Emlékezet trükkök 86
Közösségtudat 87
A promóciós kampányok kialakításának néhány gyakorlati kérdése 89
A reklámüzenetek megfogalmazásának szempontjai 89
Az egyszerűség nem primitívség! 89
„Neked írom, a dalt, neked énekelek…" 92
Mikor hogy jelenjen meg az üzenet? 94
Az emberi emlékezetről 99
A rövid távú emlékezet 99
A hosszú távú emlékezet 99
Az emlékezet felhasználása a reklámok összeállításában 101
Nem vagyunk ugyanolyanok… 103
Tömeg, csoport, egyén 103
Hangulatok, helyzetek 105
Reklámok a játéktérben 107
Szponzorálás 107
Játékkészítők 109
Kiegészítők a játékokhoz 110
Utószó 112