|
Ismertető:
A könyv a programozás elméletének ismertetését követően a DOS operációs részét is képező Quick Basic programozási nyelv elsajátításához nyújt hasznos segítséget rengeteg példával, feladattal és mintaprogrammal illusztrálva.
Tartalomjegyzék:
Elõszó5
1. A programozás elmélete7
1.1. Bevezetés7
1.2. A program készítésének menete8
1.2.1. A program elkészítésének lépései8
1.2.2. Az algoritmus és szerkezete8
1.2.3. Az algoritmussal szemben támasztott követelmények10
1.2.4. Folyamatábrák11
1.2.5. A strukturált problémamegoldás12
1.2.6. A program készítésének folyamata13
1.3. Programozási alapfogalmak14
1.3.1. A programírás konvenciói15
1.3.2. Az azonosítók15
1.3.3. A konstans15
1.3.4. A változók15
1.3.5. kifejezések16
1.3.6. A mûveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása)16
1.3.7. Boole-féle algebra16
1.3.8. Az értékadó utasítás18
1.3.9. Input és output19
1.3.10. A soros programozás19
1.3.11. A programok szerkezete20
1.4. Alternatívák és ciklusok kezelése a programban22
1.4.1. Egyágú döntések22
1.4.2. Kétágú döntés24
1.4.3. Több lehetséges érték közötti választás25
1.4.4. Feltétel nélküli vezérlés átadás26
1.4.5. A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban27
1.5. Tömbök32
1.5.1. A tömbök használata32
1.5.2. Tömb elemeire való hivatkozás33
1.5.3. Tömb feltöltése33
1.5.4. Tömb elemeinek kiíratása33
1.6. Alprogramok33
1.6.1. Függvények34
1.6.2. Eljárás34
1.6.3. A fõprogram és az alprogram kapcsolata35
1.6.4. Az azonosítók hatásköre35
2. A Quick Basic programozási környezete36
2.1. A programról általában36
2.2. A Quick Basic indítása36
2.3. A fejlesztõi környezet37
2.3.1. Menüsor37
2.3.2. Információs sor37
2.3.3. Programablak37
2.3.4. Parancsablak37
2.4. A program szerkesztése38
2.5. A kész program futtatása38
2.6. A képernyõ felépítése39
3. Az elsõ lépések: képernyõkezelés40
3.1. Egyszerû kiíratások40
3.2. Használjunk színeket!44
3.3. Egyszerû számolások46
3.4. A képernyõ felbontásának megváltoztatása47
4. Változók49
4.1. Értékadás49
4.2. Változók értékének kiíratása50
4.3. A változók egyszerû alkalmazásai51
4.4. Értékadás a program futása közben52
5. Számlálós ciklusok55
5.1. A ciklusváltozó felhasználása58
5.2. A FOR–NEXT–STEP szerkezet63
5.3. Egymásba ágyazott ciklusok65
6. Elágazások68
6.1. Elágazások három- vagy többfelé72
7. Feltételes ugrások75
8. Ciklusok79
8.1. Elöltesztelõs ciklusok80
8.2. Hátultesztelõs ciklusok81
8.3. Feladatok tesztelõs ciklusokra83
9. Egy kis matematika...85
10. Szövegek kezelése90
11. Több adat együttes kezelése98
11.1. Konstans adatok98
11.2. Tömbök99
12. Írjunk játékprogramot!104
13. Menü készítése110
14. Alprogramok116
14.1. Szubrutinok117
14.2. Függvények122
15. Grafika a Quick Basic-ben123
16. Mellékletek129
16.1. ASCII kódtábla130
16.2. A könyvben szereplõ utasítások és függvények jegyzéke131