|
Ismertető:
Könyvünk elsősorban az androidos eszközök egy speciális részegységének, a GPS vevőegységnek a gyakorlati használatát mutatja be és a navigációs szoftverek, valamint a digitális térképek készítésébe nyújt betekintést. Több fő témakört is bemutatunk, így a GPS koordináták felhasználását helyzetalapú alkalmazásokban, a saját digitális térképkészítés módjait, az útvonaltervezést, illetve a grafika használatát. Számos képlettel és algoritmussal ismerkedhetünk meg, melyeket a tisztelt olvasó a saját igényeinek megfelelően, szabadon felhasználhat és továbbfejleszthet. A könyv a külföldön igen népszerű Adobe AIR és Apache Flex technológiával készített példaprogramokat mutat be, melyek az Adobe Flash Builder-rel készültek. Az ActionScript alapszintű ismerete a könyv szempontjából ezért igen fontos. (Mindezek használatát, illetve használatának alapjait a szerző Androidos szoftverfejlesztés alapfokon című könyvből is el lehet sajátítani.) A könyvből megtanulható ismereteket felhasználva pedig már csak a fantáziánk szab határt a grafikus, illetve helymeghatározást is felhasználó mobilalkalmazások készítésének.
Eletronikus formában megvásárolható:
http://www.interkonyv.hu/konyvek/Navigációs%20szoftverek%20fejlesztése%20androidra
Tartalomjegyzék:
Előszó 7
1. A navigációról 10
1.1. A hagyományos koordináták 10
1.2. A GPS rendszer 11
1.3. GPS vevő az okostelefonokban 12
2. A navigációs szoftverek típusai 15
2.1. Helymeghatározó alkalmazások 15
2.2. Pozíciókövető alkalmazások 15
2.3. Útvonalrögzítő alkalmazások 15
2.4. Helyalapú szolgáltatást nyújtó alkalmazások 16
2.5. Térképmegjelenítő alkalmazások 16
2.6. Útvonaltervező alkalmazások 16
3. A GPS vevő kezelése 17
3.1. A GPS modul elérése 17
3.2. Lekérdezhető GPS adatok 20
4. Haladó ActionScript programozás 24
4.1. Konstans értékek használata 24
4.2. Osztályok létrehozása 24
4.3. A tömbkezelés alapjai 30
4.3.1. Egydimenziós tömbök 31
4.3.2. Kétdimenziós tömbök 35
4.4. Időzítők használata 39
5. A Flash Builder haladó szintű használata 42
5.1. A Debugger használata 42
5.2. A Flash Builder tuningolása 47
5.2.1. A memóriahasználat beállítása 47
5.2.2. Az automatikus fordítás kikapcsolása 48
5.2.3. Előfordulások kiemelésének kikapcsolása 49
5.2.4. Kódblokkok összezárásának kikapcsolása 50
6. Külső térképek használata – Google Maps API 51
6.1. Statikus térképek használata Google Maps API-val 52
6.2. Dinamikus térkép-megjelenítés 60
7. GPS koordinátarendszer képpont alapú levetítése kijelzőkre 66
7.1. Egy kis koordinátageometria 66
7.1.1. Törtszámok és koordinátarendszer 68
7.1.2. A koordinátarendszerek szinkronizálása 69
7.1.3. Koordinátaleképezés ActionScript kóddal 71
7.1.4. A kijelző képarányának figyelembe vétele 71
7.1.5. Képaránykezelés ActionScript kóddal 72
8. A vektoros rajzolás alapjai 76
8.1. A rajzvászon 76
8.2. A rajzecset 77
8.3. Ecsetbeállítások 77
8.4. Színek megadása RGB kódokkal 78
8.5. Képpontok rajzolása 79
8.6. Vonalak rajzolása 79
8.7. Kör és ellipszis rajzolása 80
8.8. Kitöltőszínek használata 80
8.9. Poligon rajzolása 81
8.10. Szöveg kiíratása 81
8.11. A rajzvászon törlése 82
8.12. Színátmenetek létrehozása 86
9. Bittérkép-alapú rajzolás és képforgatás 88
9.1 Vektorréteg másolása bitkép rétegre 94
10. Navigáció és matematika 96
10.1. GPS koordináták távolsága 96
10.2. Szomszédsági kapcsolatok ábrázolása 97
10.2.1. A Bool mátrix 97
10.2.2. Élsúlyozott kapcsolatok útmátrixa 98
10.2.3. Irányított és élsúlyozott kapcsolatok 99
10.2.4. Gráf kapcsolt szerkezettel 102
10.2.5. Rendezetlen koordinátahalmazok 103
10.3. A legrövidebb út – Dijkstra algoritmusa 103
10.4. Útvonalszámítás a gyakorlatban 113
11. Képernyőforgatás és navigáció 114
11.1. Az alkalmazás terve 114
11.2. Megvalósítás 114
12. Útvonalrögzítő alkalmazás készítése 120
13. Digitális térképek készítése és felhasználása 127
13.1. A térképtervezés menete 128
13.2. Pár szó a domborzat szintkülönbségeiről 130
13.3. A megvalósítás 131
13.4. Egyszerűbb és fotorealisztikus megjelenítés 139
13.5. Még gyorsabb térképmegjelenítés 148
13.6. A magyarországi autópályák kirajzolása 152
13.7. A Balaton kirajzolása és a pozíció valós idejű megjelenítése 159
13.8. További ötletek, javaslatok 167
14. A NASA domborzati adatainak használata 167
14.1. Az SRTM adatok bemutatása 169
14.2. Az adatok feldolgozása 171
15. Függelék 175
15.1. Dijkstra algoritmusa C nyelven 175
15.2. SRTM adatokból előállított képek 182
15.3. Irodalomjegyzék 184
15.4. Internetes források 184
15.5. Shapefájlok, térképadatok szoftverrel támogatott feldolgozása 185