Főmenü





 

Érdekes írások

 


 

Jopofa flash alkalmazások:

 

 


 

Oldalunk QR kódja:

 


 

 

Ajánlott könyveink








IP
site statistics website monitoring service
Google PageRank



 



Molnár Csaba - Sági Gábor: Programozás
Informatikai füzetek
Kiadási év: 2002
ISBN szám: ISBN 963 00 3446 8
Terjedelem: 296 oldal, B/5

Régebbi kiadás. Már nem kapható
Ár: 1 870.- Ft

Ismertető:

A könyv a programozás elméletének ismertetését követően a Quick Basic és a Turbo Pascal programozási nyelv elsajátításához nyújt hasznos segítséget rengeteg példával, feladattal és mintaprogrammal illusztrálva.
A kötet tartalma:
Programozáselmélet, Quick Basic, Turbo Pascal


Tartalomjegyzék:

1. Bevezetés a programozásba  7
1.1. Bevezetés  7
1.2. A program készítésének menete  8
1.2.1. A program elkészítésének lépései  8
1.2.2. Az algoritmus és szerkezete  8
1.2.3. Az algoritmussal szemben támasztott követelmények  10
1.2.4. Folyamatábrák  10
1.2.5. A strukturált problémamegoldás  11
1.2.6. A program készítésének folyamata  13
1.3. Programozási alapfogalmak  14
1.3.1. A programírás konvenciói  14
1.3.2. Az azonosítók  14
1.3.3. A konstans  15
1.3.4. A változók  15
1.3.5. kifejezések  15
1.3.6. A műveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása)  16
1.3.7. Boole-féle algebra  16
1.3.8. Az értékadó utasítás  18
1.3.9. Input és output  18
1.3.10. A soros programozás  18
1.3.11. A programok szerkezete  19
1.4. Alternatívák és ciklusok kezelése  a programban  21
1.4.1. Egyágú döntések  21
1.4.2. Kétágú döntés  22
1.4.3. Több lehetséges érték közötti választás  24
1.4.4. Feltétel nélküli vezérlés átadás  25
1.4.5. A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban  25
1.5. Tömbök  29
1.5.1. A tömbök használata  30
1.5.2. Tömb elemeire való hivatkozás  30
1.5.3. Tömb feltöltése  30
1.5.4. Tömb elemeinek kiíratása  30
1.6. Alprogramok  31
1.6.1. Függvények  31
1.6.2. Eljárás  32
1.6.3. A főprogram és az alprogram kapcsolata  32
1.6.4. Az azonosítók hatásköre  32
2. Programozás Quick Basic nyelven  33
2.1. Bevezetés  33
2.2. A Quick Basic programozási környezete  34
2.2.1. A programról általában  34
2.2.2. A Quick Basic indítása  34
2.2.3. A fejlesztői környezet  35
2.2.4. A program szerkesztése  36
2.2.5. A kész program futtatása  36
2.2.6. A képernyő felépítése  36
2.3. Az első lépések: Képernyőkezelés  37
2.3.1. Egyszerű kiíratások  37
2.3.2. Használjunk színeket!  40
2.3.3. Egyszerű számolások  42
2.3.4. A képernyő felbontásának megváltoztatása  44
2.4. Változók  45
2.4.1. Értékadás  45
2.4.2. Változók értékének kiíratása  46
2.4.3. A változók egyszerű alkalmazásai  46
2.4.4. Értékadás a program futása közben  47
2.5. Számlálós ciklusok  50
2.5.1. A ciklusváltozó felhasználása  53
2.5.2. A FOR–NEXT–STEP szerkezet  57
2.5.3. Egymásba ágyazott ciklusok  59
2.6. Elágazások  61
2.6.1. Elágazások három- vagy többfelé  65
2.7. Feltételes ugrások  67
2.8. Tesztelős ciklusok  71
2.8.1. Elöltesztelős ciklusok  72
2.8.2. Hátultesztelős ciklusok  73
2.8.3. feladatok tesztelős ciklusokra  74
2.9. Egy kis matematika...  77
2.10. Szövegek kezelése  80
2.11. Több adat együttes kezelése  88
2.11.1. Konstans adatok  88
2.11.2. Tömbök  89
2.12. Írjunk játékprogramot!  92
2.13. Menü készítése  99
2.14. Alprogramok  103
2.14.1. Szubrutinok  104
2.14.2. Függvények  108
2.15. Grafika a Quick BASIC-BEN  110
3. Programozás TURBO PASCAL nyelven  115
3.1. Bevezetés  115
3.2. A programozás alapjai Turbo Pascalban  116
3.2.1. Az első program, avagy ismerkedés a nyelvvel  116
3.2.2. A képernyő kezelése: kiíratások  125
3.2.3. Változók  134
3.2.4. Számlálós ciklusok  152
3.2.5. Elágazások  167
3.2.6. Feltételes ugrások  174
3.2.7. Tesztelős ciklusok  178
3.2.8. Alprogramok  186
3.2.9. Összetett adattípusok  193
3.2.10. Összefoglalás  206
3.3. Algoritmusok készítése  207
3.3.1. A programkészítés folyamata  207
3.3.2. A program tervezése  208
3.3.3. Algoritmus-leíró eszközök  208
3.4. Függvények  213
3.4.1. Matematikai függvények  214
3.4.2. Szövegek kezelése  220
3.4.3. Sorszámozott típusok függvényei és eljárásai  226
3.4.4. Típuskonverziós függvények  227
3.5. Fájlok kezelése  229
3.5.1. Deklaráció és hozzárendelés  230
3.5.2. Fájl megnyitása  230
3.5.3. Fájl bezárása  231
3.5.4. A rekordmutató pozícionálása  231
3.5.5. Adat beolvasása fájlból  232
3.5.6. Adat írása fájlba  232
3.5.7. Fájl törlése  232
3.5.8. Nem tipizált fájlok  233
3.5.9. Szövegfájlok kezelése  233
3.5.10. Fájl átnevezése  235
3.5.11. Könyvtárak kezelése  235
3.5.12. A fájlkezelés hibáinak elhárítása  236
3.6. Grafika a Turbo Pascal-ban  237
3.6.1. A grafikus képernyő felépítése  237
3.6.2. Inicializálás  238
3.6.3. Színek használata  240
3.6.4. A grafikus képernyő törlése  240
3.6.5. CP – a grafikus kurzor  241
3.6.6. Pontok  241
3.6.7. Vonalak  241
3.6.8. Alakzatok  243
3.6.9. Kitöltött alakzatok  245
3.6.10. Szövegek  246
3.7. Saját unitok készítése  248
3.8. Dinamikus adatszerkezetek  251
3.8.1. Dinamikus adatok deklarálása  251
3.8.2. Értékadás = memóriaterület lefoglalása  252
3.8.3. A lefoglalt terület felszabadítása  252
3.8.4. Egy egyszerű példa  253
3.9. Alkalmazások  253
3.9.1. Gyakori feladatok vektorokra  253
3.9.2. Menük készítése  261
3.9.3. Rekurzió  268
3.10. Egy komolyabb program elkészítése  269
3.10.1. A feladat  269
3.10.2. A programterv  270
3.10.3. Kódolás  272
3.10.4. Hibajavítás, tesztelés  275
3.10.5. Hatékonyságvizsgálat  276
3.10.6. Dokumentáció  277
3.10.7. A teljes programlista  279
3.10.8. Feladatok  281
3.11. Mellékletek  282
3.11.1. A Turbo Pascal védett szavai  282
3.11.2. A Turbo Pascal kulcsszavai és utasításai  283
3.11.3. A Turbo Pascal nyelv eljárásai és függvényei  284
3.11.4. Fordítási hibák jegyzéke  289
3.11.5. Futási hibák jegyzéke  294