Főmenü





 

Érdekes írások

 


 

Jopofa flash alkalmazások:

 

 


 

Oldalunk QR kódja:

 


 

 

Ajánlott könyveink







IP
site statistics website monitoring service
Google PageRank



 



Fehér Krisztián: Androidos szoftverfejlesztés
alapfokon
Kiadási év: 2014
ISBN szám: 978-963-9425-88-0
Terjedelem: 198 oldal, B/6
Ár: 1490.- Ft

Ismertető:

Androidos okostelefonokat rengetegen használnak, amely felhasználók közül bizonyára sokan gondolkodtak már el azon, hogy saját maguk is készítsenek programokat a mobiljukra. A lehetőség most adott lett. Jelen könyv segítségével ugyanis könnyen értelmezhető példákon keresztül ismerkedhetünk meg a mobilfejlesztés alapvető elméleti hátterével és gyakorlati fogásaival.

A könyv a külföldön igen népszerű Adobe AIR és az Apache Flex technológiákra épül, melyekkel más programozási nyelvekhez viszonyítva sokkal egyszerűbben és gyorsabban fejleszthetünk látványos mobilalkalmazásokat Androidra, iOS-re és Windowsra is. A könyvet a mélyebb ismeretekre vágyó felhasználók éppúgy hasznosnak találják majd, mint a kezdő, vagy tapasztalt fejlesztők, akik most ismerkednek az Adobe AIR-alapú alkalmazáskészítéssel.

Elektronikus formában megvásárolható itt:
http://www.interkonyv.hu/konyvek/Androidos szoftverfejlesztés alapfokon

 

 


Tartalomjegyzék
 
Előszó 9
Kiknek szól ez a könyv? 9
Miben történik a fejlesztés? 10
A könyv felépítése 11
A könyvben használt jelölések 13
1. Felkészülés a fejlesztésre 14
1.1. Az Adobe AIR platformról 14
1.2. Az Androidról és a statisztikákról 16
1.3. A mobilfejlesztés fő szempontjai 17
1.3.1. A mobilalkalmazásoknál a minőség kiemelt szempont 17
1.3.2. A mobilvilág más 17
1.3.3. Tudatosan kezeljük a jogosultságokat! 17
1.3.4. Ésszerű keretek között tartott kompatibilitás 19
1.3.5. Takarékoskodni az erőforrásokkal 19
1.3.6. A v7-es 20
1.3.7. A 3D-s megjelenítés mobileszközökön is lehetséges 21
1.3.8. Ez a RAM nem az a RAM 21
1.3.9. Itt repül a kismadár! 22
1.3.10. Szenzorok:  izgalmas technológiák egy helyen 23
1.3.11. Akkumulátor: Bírni szusszal... 24
1.3.12. FullHD-n innen és túl... 24
1.3.13. Képfeldolgozás: tárhely kontra sebesség 25
1.3.14. Nagyfokú hibatűrés 26
1.3.15. A teljesítménytervezés lehetőségei 26
1.4. Mire lesz szükségünk? 27
1.5. MySQL 27
1.6. PHP és Apache 29
1.6.1. Verziódzsungel 30
1.6.2. Üzembehelyezés 32
1.6.3. A PHP és a MySQL tesztelése 33
1.7. Fejlesztőeszköz 36
2. A Flash Builder 37
2.1. A Flash Builder és a mobilvilág 37
2.2. A Flash Builder telepítése 38
2.3. A Flash Builder kezelőfelülete 46
2.4. Az első mobilprojekt létrehozása 49
2.4.1. Pár szó a Flex SDK-ról 51
2.5. Az -app.xml fájlról 58
2.6. Az alkalmazások Flex forráskódja 62
2.7. Az első futtatás 66
2.8. Kész alkalmazások publikálása 72
2.9. Projektek exportálása, importálása 79
3. Flex/ActionScript alapismeretek 84
3.1. ActionScript 84
3.1.1. Adattípusok 84
3.1.2. Utasítások 87
3.1.3. Megjegyzések a kódban 88
3.1.4. Operátorok és precedenciák 88
3.1.5. Elágazási szerkezetek 90
3.1.6. Ciklusok 93
3.1.7. Függvények 96
3.1.8. Hozzáférések szabályozása 97
3.1.9. Osztályok 98
3.2. Flex 100
3.2.1. XML forráskódok írása 100
3.2.2. Megjegyzések a kódban 102
3.2.3. Alapvető vizuális Flex komponensek 102
3.3. Az ActionScript kód beágyazása Flex kódba 113
4. Példaprogramok 115
4.1. Inicializációs függvény írása 115
4.2. Gomblenyomás kezelése 120
4.3. Input-output események kezelése 125
5. Adatbázis-kezelő mobilalkalmazás készítése 135
5.1. Adatcsere PHP szkriptekkel 136
5.2. Adatbázis-kezelő PHP szkriptek megírása 139
5.3. PHP szkriptek kezelése ActionScript-ből 142
5.3.1. Szkriptfuttatás ellenőrizhetősége 142
5.3.2. Aszinkron feldolgozás biztosítása 143
5.3.3. Karakterkódolás 143
5.4. Az alkalmazás éles üzembe helyezése 160
6. Receptek haladóknak 161
6.1. Háttérszín megváltoztatása 161
6.2. Betöltőkép megjelenítése 162
6.3. Statikus képek megjelenítése 164
6.4. Képernyő méreteinek lekérdezése 165
6.5. Képernyőtájolás kezelése 166
6.6. Teljesképernyős üzemmód 167
6.7. SMS küldés kezdeményezése 168
6.8. Telefonhívás kezdeményezése 169
6.9. Email küldés kezdeményezése 170
6.10. URL megnyitásának kezdeményezése 171
6.11. Böngésző integrálása mobilalkalmazásba 172
6.12. Busy indicator használata 177
6.13. Hangfájlok lejátszása 178
7. Hogyan tovább? 179
Függelék 180
Ajánlott irodalom 192
Flex és Actionscript 192
Androidos fejlesztés és dizájn 193
Apache, MySQL és PHP 194
Webhelyek 195
Játékfejlesztéshez 196
Teszteszközök Adobe AIR fejlesztésekhez 197
Angol nyelvű szakirodalom 197